måndag 24 januari 2011

17- mitt favoritminne.

jag brukar skryta om att jag har bra minne och kommer ihåg så mycket saker hela tiden. men när jag helt plötsligt ska komma på ett favoritminne står det helt still. alla möjliga fantastiska minnen dyker upp. allt i från resor och galenskap jag har gjort till saker som hände nyligen. och av alla de fantastiska minnena ska jag välja ett. jag med min beslutsångest. det går knappt. men för att försöka ta upp ett möjligen två så var det när jag träffade min älskade brorson Noel för första gången. det var stort och jag minns det som igår. även om det snart är 8,5 år sedan. det var i hallsberg på ekliden, minns inte exakt datum men några dagar efter den 4 augusti var det i alla fall. han var så liten, men ändå så utvecklad och fin. han hade ljuva kinder och låg i min famn och sög på mitt finger i flera timmar. jag var världens stoltaste faster och det är jag fortfarande. det är galet, nästa gång nonno fyller år så fyller han 9 år.

sen har jag ett favoritminne som är ganska nytt. närmre bestämt den 5 november 2010. på övervåningen. utomhus. i baren.

/Sofia

1 kommentar:

  1. Jag brukar säga att jag har så dåligt minne...har svårt att komma ihåg tydliga detaljer från speciella minnen. Men tänk att jag (och Jens såklart) också minns ditt första möte med vårt alldeles nya underbara lilla gossebarn. Jag minns så tydligt hur du satt där med ett hänfört fånflin och armen i en onaturlig vinkel, så att han skulle få tutta som han ville. Det var väl kanske där och då som ni skapade er alldeles speciella relation. Noel har altid uppskattat att du är så uppmärksam och fångar upp alla små tokigheter som kommer ur honom.
    Ja nu är han inne på sitt 9:e år och stor nog att förstå det någon skriver. Glad. Ja det blev han av det du skrev. Att han är ett av dina favoritminnen. Vi läste och blev lite konstiga..skrattade och torkade tårar båda två. Många många kramar skickar vi till faster Sofia

    SvaraRadera