fredag 21 januari 2011

14 - den här veckan.

eftersom det är fredag idag börjar jag med förra fredagen.
fredag- började jobba kl. 8. hade lektion med mina tomtar och sagoprinsar hela dagen. mediekommunikation stod på dagens schema. vi diskuterade skatter och de förberedde sig inför den stundande kampanjen de ska genomgöra. nämligen kampanj: jobba vitt! pappa hämtade mig vid ca 17, åkte hem till mor&far. dags för judtih helg. mys mys mys. min detox slutade och jag började bli trevlig igen. längtade så in i helvete till söndagen. kollade på let's dance och gick och la mig ganska tidigt.
lördag-vaknade runt 7 av en pigg judith. lekte med henne, var ute och gick, härjade i snön. åt mat och försökte sova middag. erika kom till mor&far på em. då var det dags för mig att duscha och packa. vid 19 tog jag tåget till sthlm. framme i sthlm vid 21, åkte bort till chrille. han bjöd på mat och öl. vi kollade på film, snackade skit och gick och la oss.
söndag - ÄNTLIGEN SÖNDAG. som jag hade längtat. gick upp vid halv nio, duschade och packade ihop. kollade om planet var i tid. åkte till T-centralen och mötte upp världens bästa och sen hade jag världens bästa söndag som bestod av mat, promenad, film, tävling, fotovisning, solsidan och mycket annat.
måndag - ångest, tyvärr. tog tåget till örebro vid 8. världens bästa lillasyster hämtade mig vid stationen vid 10, sen vidare till en grundskola här i öret för att informera om JB. vidare till jobbet och fortsatte jobba några timmar. på kvällen fixade jag lite i lägenheten, jobbade och kollade på idrottsgalan. och tjöt såklart.
tisdag- jobb som vanligt. dock inga lektioner, mina tvåor är på praktik. 17.30 var jag hos optikern. jag hade fått sämre syn vilket innebär att jag snart är gammal. men skit i det. träffade mia och tog en långpromenad.
onsdag- jobb men slutade tidigt. var och tränade, kors i taket! redigerade bilder och grejade i lägenheten.
torsdag- jobbade till 17. tränade, fixade håret och jobbade lite. packade och längtade tills fredag.
idag, fredag- lektion hela dagen lång. dagen har gått sjukt fort. startade upp vårt 3 veckors långa projekt. tog tåget vid 16 och väl framme i stockholm åkte jag och mötte upp världens bästa. vi handlade mat och gick hem till kattens gränd. en riktigt härlig fredagsfest med let´s dance som jag har spenderat med världens bästa sällskap. det kallar jag fredagsmys och inser att det kan faktiskt inte bli bättre avslut på en jobbveckan än såhär. nu är jag trött, väntar med spänning på resultatet från let's dance och jag känner på mig att detta kommer bli världens bästa helg. hittils.

/sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar