fredag 17 december 2010

11 - mina syskon.

Jag har förmodligen de bästa syskonen i hela världen. Så säger alla jag vet. Men seriöst så tror jag det stämmer in bäst på mig. För mina syskon är helt fantastiska.

Jens 39 år. Världens bästa bror är hans andra namn. Utan någon som helst tvekan. Han är alltså 11 år äldre än vad jag är. Biologiskt har vi inte samma pappa. Men det är hos oss han alltid har bott och min pappa säger att han har 4 barn så han är liksom MIN bror. Han är grym, snäll, driftig. Han är min stora förebild som jag ser upp till, det har jag alltid gjort och kommer alltid göra. Förbannat allmänbildad och begåvad är han också. Jag kan fråga honom om vad som helst så har han svar på det. Han kan allt som står i faktakalendern och massa mer till. Han har en fantastisk fru, Mia och två underbara barn, Noel och Judith.

Paulina 31 år gammal är min fantastiska och vackra storasyster. Hon är snällare än Jesus. På riktigt alltså. Hon är en fantastiskt rolig människa med stort hjärta. Hon är sådär roligt att hon liksom inte förstår det själv. Hon är en stark kvinna. Både fysiskt och psykiskt. Tyvärr har jag aldrig lyckats brotta ner henne och det är förmodligen aldrig något jag kommer lyckas med. Hon är sambo med världens bästa Mats och de har Tyra och Douglas tillsammans. Mina fina syskonbarn. Hon tolkar Like a prayer mycket bättre än Jay. Hon har en grymt snygg mage med rutor på också trots att hon har fött två barn. Orättvist kan man tycka.

Erika 25 år gammal är min ljuva lillasyster. Hon är snyggare än de flesta. Rolig, glad och arbetsnarkoman. I mina ögon kommer hon alltid vara min lilla lillasyster som jag är otroligt rädd om och alltid ska ta hand om. Även om hon faktiskt klarar sig rätt bra själv nu. Jag känner inte någon person med den energin hon har. Intelligent som få är hon också. Att ha hundra olika koreografier i huvudet är förmodligen inte många som skulle klara av. Hon är grym. Jag blir alltid lika imponerad och enormt stol när jag ser henne med sina elever. Hur kan man ständigt vara så glad och alltid ha ett leende på läpparna, speciellt när ens jobb går ut på att träna? En gåta för mig. Hon är förlovad med bragia Tobias och de är ett lyckligt par.

Alla mina syskon har tre egenskaper som är väldigt lika. De är alla otroligt snälla mot mig, de är roliga och har ett stort hjärta. Utan er skulle mitt liv inte vara komplett. Jag är så stolt och lycklig över att ni finns i mitt liv. Älskar er!
Photobucket Photobucket

1 kommentar:

  1. Åhh, vad fint skrivit... sina systrar fick iaf lite tårar! Förstå då bara vad pappa kommer gråta när du skriver om punkt 13 Mina Föräldrar...
    Pappa hade för örrigt visat din blogg för arbetskamrat.. Dem hade läst om den mystiska mannen som hade plingat på... Usch!
    Vi älskar dig! <3

    SvaraRadera