torsdag 9 december 2010

04- Min bästa vän.

Ärlig – check
Snäll – check
Har ett djup – check
Generös – check
Hjärtlig – check
Smart – check
Rolig – check
Genuin – Check
Klok –check
Glad -check

Sofia , sia, fisen, dallan, ällan Eriksson, kärt barn har många namn. Min söta, vackra fina bästa Sofia. hon är bäst, ingen protest! Hon uppfyller alla kriterier på min kravspecifikation av en bästis och listan kan göras hur lång som helst. För min kära bästis har otroligt många fina kvalitéer som jag uppskattar otroligt mycket. Tillit, beundran, respekt och glädje är vad vår vänskap bygger på. Jag vet egentligen inte när vi lärde känna varandra, men jag vet att hon blev min bästis ungefär samma dag som vi började gymnasiet när vi hamnade i samma klass. Sedan dess har vi följts åt på ett eller annat sätt. Jönköping, Örebro och Stockholm. Mina roligaste stunder har jag upplevt tillsammans med Sofia. Även vid mina jobbigaste stunder har hon funnits vid min sida. Hon är förbannat driftig och duktig. Jordnära och omtänksam. Jag beundrar henne och ser upp till henne. Utan hennes stöd, kloka ord och närhet hade jag absolut inte varit den person som jag är idag. Det är jag etthundraprocent säker på. Hon gör mig stark, det har hon alltid gjort och kommer förhoppningsvis alltid att göra det. Det finns ingen som känner mig så väl som Sofia. I mina mest förvirrade stunder känner hon mig bättre än vad jag själv känner mig. Konstigt kanske, men det är faktiskt precis så det är. Tack för att du finns min allra finaste och bästa vän. Jag älskar dig, av hela mitt hjärta.

Photobucket

puss och kram /sofia

1 kommentar:

  1. Herre gud vad fint!
    Jag blev tårögd och mallig på samma gång.

    Du är så fin och jag är så glad att vi har varandra.

    DU är bäst.

    PUSS!

    SvaraRadera