lördag 11 december 2010

06 - Min tro.

Jag tror på något, det gör alla. Även om man är ateist. Då tror man att inget finns. Det är ju också en tro. Dock inte min tro, jag är inte ateist. Jag tror på något som jag inte vet vad det är. Jag har t.ex. väldigt svårt att tro att allt bara skulle ta slut när man väljer att lämna sitt liv, sin kropp och den man är. Döden skrämmer mig och har alltid gjort det, så för att underlätta rädslan så tror jag att själen går vidare. Hur vet jag inte, men på nått sätt. Det gjorde den när min farmor dog, hon var närvarande hos mig i flera veckor efter att hon gick bort.

Sen tror jag även på ödet. Ödet is da shit!

/sofia

3 kommentarer:

  1. hmmm så du tror på ödet....då tror du inte att vi har en egen fri vilja då? /Kram Systerilag

    SvaraRadera
  2. Jo, men det anser jag man kan ha ändå. Väljer jag att exemeplvis ta den högra hissen istället för den vänstra och så träffar jag mannen i mitt liv i den högra. då måste det väl ändå vara ödet att jag just valde den hissen och att just han stod i den hissen? Samtidigt gjorde jag ett val? Nu tror jag iofs inte att min blivande man står i en hiss och trycker. ;) Kram!

    SvaraRadera
  3. Men är inte ödet att det är meningen..förutbestämt?! Alltså är valet inte fritt..om det är ödet (förutbestämt) att du ska träffa mannan i ditt liv så är det ju redan bestämt...Allt du har gjort och kommer att göra i ditt liv är bestämt för att det ska kunna resultera i det ödesbestämda....
    Hihi spännande tankar!! Jag tror på ett fritt val, egna beslut lite slump och en jävla massa TUR!! Så nu vet du det =) Kramis

    SvaraRadera