lördag 11 december 2010

idol & nobel.

nu börjar jag bli människa igen. när kl. är sex på kvällen. det kanske inte är helt ok, men fan vad värt det var. igår hade jag som sagt förmodligen den mest händelserika kvällen på riktigt riktigt länge. IDOLfinalen var superkul tillsammans med syster, noel, jeanette, christian och casper. minnah var helt klart bättre igår, men för husfridens skull höll vi såklart alla på JAY som inte helt oväntat vann.

Photobucket

23.30 var vi hemma, då var det bara för fröken att byta om till festblåsan och möta upp resten av gänget som var bjudna på nobelfestens efterfest. 00.30 gled vi in i denna helt galet coola sagomiljön. jag kommer aldrig kunna förklara hur det såg ut, men hela handels var ombyggt till en sagovärld. törnrosa, lilla sjöjungfrun, robin hood, alice i underlandet är bara några få av alla miljöer. mat och dryck till förbannelse. kronprinsessan såg jag även skymten av. utan problem kunde vi roa oss där till kl var 05.00 och 06.00 i morse kröp jag ner hos mina två favoriter med ett leende på läpparna. herrejävlar vilken cool kväll. om jag en vacker dag skulle få för mig att gifta mig så ska jag ha en chokladfontän på mitt bröllop. en med vit choklad. det var galet gott.

Photobucket

Photobucket

våra elever som har gjort ALLA kostymer på de som jobbade i de olika miljöerna, fixat frisyrer och dekorerat med blommer är fantastiskt duktiga och alla lärare har gjort ett enormt jobb som har varit inblandade. Sara Flodén är min nya idol. jag är verkligen stolt över att få vara en del av denna verksamhet.

kram från en lyrisk sofia.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar