måndag 6 december 2010

01 - om mig.

Sofia Evelina Wallström, född 1982 den 9 oktober. Jag är alltså född i vågens stjärntecken. Egentligen tror jag inte så värst mycket på astrologi, men mycket av det som står angående vågens egenskaper stämmer faktiskt in på mig. Ok, nu tänker ni så här. Men det stämmer in på varenda jävel, ditt pucko! Så får ni gärna tycka. Naiv är något som jag kommer skriva om senare i inlägget. Å ena sidan men å andra sidan är en vanlig fras som kommer från mig när det handlar om att ta beslut och liknande. Ambivalent skulle man kunna säga att jag är. Det är milt uttryckt faktiskt. Tyvärr. Jag har helt enkelt skitsvårt att fatta beslut. Vad det än gäller. Men när jag väl vet vad jag vill då gör jag allt för att få det. Nästan oavsett vad som krävs. Det är lite typiskt mig. Jag drömmer mycket och ibland tar det hårt på mig när jag inser att drömmarna och verkligheten inte går hand i hand.

Jag pratar mycket och har ofta väldigt mycket att berätta. Många säger att jag gillar att höra min egen röst. Det kanske är så, vad vet jag. Jag gillar att vara i centrum i sällskap där jag känner mig trygg. Uppmärksamhetskåt är ett annat ord, inte alls lika fint ord anser jag. När jag började mitt jobb i Sthlm och åkte på rundresa till mina skolor så skulle vi i ledningsgruppen presentera oss för personalen på skolorna, såklart. I Löv it! Som sagt, jag gillar att stå i centrum. Ungefär såhär kunde det låta… Sofia Wallström heter jag och jobbar som marknadskoordinator för Region norr. Jag har jobbat på JB Örebro i 3, 5 år. Jag var anställd som lärare, arbetslagledare och informatör. Jag har undervisat i bland annat, mediekommunikation, medieproduktion, och fotografisk bild. Min resa på JB började redan i Jönköping där jag gjorde min lärarpraktik när jag studerade vid Högskolan i Jönköping. Jag läste lärarprogrammet med inriktigt medie- och kommunikationsvetenskap. Både praktisk och teoretiska media. Jag fastnade för JB och den pedagogiska idé de arbetar efter. Det var där jag började brinna för JB. Sen gick jag in på mer detaljerad beskrivning om vad jag skulle göra för skolorna och vilka förväntningar jag och skolan hade. Men jag besparar er den informationen. Sen avslutade jag med att jag bodde i Stockholm och levde där själv så det såklart lät som en kontaktannons. Typiskt mig. SJUKT TRÅKIG PERSENTATION och jag är mer än endast mitt jobb.

Nu ser ju mitt liv lite annorlunda ut. Jag håller på att avsluta min tjänst som marknadskoordinator och till första januari bor jag i min gamla lägenhet i Örebro igen. Jag måste vara där mitt hjärta är och det är på en skola med eleverna och ingen annan stans. Därför tog jag beslutet att gå tillbaka till min gamla tjänst som är världens roligaste jobb. Som finns just nu i Örebro. Jag brinner för människan och dess drömmar. Tror man på sig själv kan man komma precis så långt som man själv önskar. Jag önskade att någon gjorde det när jag gick i skolan för då var jag mer förvirrad än någonsin. Jag är ofta väldigt glad, har ett stort hjärta där många av mina nära och kära har en plats. Jag är snäll, kanske snällare än mitt eget bästa ibland. På både gott och ont. Man kan uppfatta mig som naiv, men jag vill och tror ofta gott om allt och alla. Det kan slå tillbaka på en själv snabbare än väntat, men jag har lärt mig och skyddar mig mer ofta nu än förr. Jag försöker vara primadonnan i mitt eget liv, för jag vet att det egentligen endast är jag som bestämmer hur jag ska må. Ingen annan kan påverka det. Man har alltid ett val. Jag jobbar på det och jag har blivit bättre, det är något jag är stolt över.

Jag är en prestationsprinsessa som har svårt att lämna ifrån mig saker utan att ha läst igenom, kollat igenom, gjort om femton gånger, ja ni förstår. Det är INTE en bra egenskap när man jobbar med bland annat produktion. Speciellt inte när produktionerna har deadline. Men förmodligen är det ett måste för mig. Utan deadlines hade jag inte klarat av mitt jobb. Att jag bloggar är lite knasigt egentligen, men det är nog bara för att öva på att allt faktiskt inte behöver vara perfekt. Jag gillar att uttrycka mig i skrift vad jag känner och tänker. Om någon annan vill läsa det och kommentera det är bara kul. Jag är ambitiös, lojal och har hög arbetskapacitet, men har lärt mig att lyssna på signalerna som kan komma. Tror jag. Jag ogillar konflikter och har svårt att släppa saker förens det är utrett. Jag gråter ofta för mina känslor sitter utanpå min kropp. Konstigt kan man tycka, men det måste vara så. Jag har svårt för att ta farväl och hoppar gärna över det om det är möjligt. Jag hoppas att mina nära och kära känner den kärleken som jag delar med mig av. Jag försöker ofta visa det och säga det. Tyvärr har jag att förmåga att vilja dela med mig av den till människor som inte är värd den. Även det jobbar jag på.

Jag älskar att fotografera som många redan vet. Jag har många tankar och idéer och har en hög med påbörjade kreativa projekt som jag sällan avslutar. Det är för att jag aldrig aldrig aldrig blir nöjd. Men som sagt, ytterligare en sak som jag jobbar på. Musik kan jag inte leva utan. Jag älskar nästan all musik. Jag gillar fina melodier, fina texter och allt som har med musik att göra. Att uppleva det live är en mycket härlig känsla.

Sån är jag! Det är Sofia Evelina Wallström. Anser ni att jag missat något eller att det inte stämmer in får ni gärna kommentera inlägget. För förvirrad är något som jag även nu kan vara.

Photobucket
Kram Sofia

1 kommentar:

  1. Birgitta Sennegård7 december 2010 kl. 09:03

    Vi längtar till du kommer tillbaka. Du är saknad. Ser fram emot alla roliga projekt vi ska uppfinna så att treorna får en fin avslutning på sin utbildning. Ha en bra jul och ett sprakande nyår.
    Vi måste planera in en rykande AW så fort du kommer tillbaka. Bamsekramar från Biggan!

    SvaraRadera