fredag 10 december 2010

05 - Vad är kärlek?

Helt ärligt så har jag inte den blekaste aning. Svårt, tydligen. Jag har ju beskrivit hur jag upplevde min första kärlek tidigare. Det var kärlek för mig då, nu vet jag faktiskt inte helt säkert. När hjärtat och hjärnan talar samma språk kanske? För mig handlar det till stor del av det. Jag har hört och läst att det är vänskap, respekt, beundran, tillit, beroende, attraktion, passion, sexuellt utbyte med en annan människa. Att det inte handlar om att finna den person man vill gå till sängs med, utan att det handlar om att finna den man vill vakna upp med. Att det inte handlar om att finna den man vill leva tillsammans med. Utan att det handlar om att finna den man inte kan leva utan. Jag kan köpa det och det låter ju väldigt fint. Som i alla kärleksfilmer ungefär. Men om detta nu skulle stämma så har jag inte upplevt kärlek. Inte kärlek som har varit sund i alla fall. När väl mitt hjärta och hjärna talar samma språk och när jag väl har jobbat klart med att ge min kärlek till människor som tar emot den, då kommer jag förhoppningsvis uppleva kärlek. Och det kan vara så bra att jag är på god väg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar