onsdag 15 december 2010

09 - Min dag.

Vaknade alldeles för tidigt. En timma innan klockan skulle ringa. Det hör verkligen inte till vanligheten. Det har nästan aldrig hänt. Eller jo, kanske när jag var liten och vaknade på julafton alt på min födelsedag. Men det var många år sedan nu. Försökte inte ens somna, våndades för hur trött jag skulle vara då när klockan verkligen ringde. Tog en promenad hem och duschade, bytte om och satte mig på tunnelbanan kl. 6.45 när jag egentligen skulle ha gått upp. Efter tunnelbanan och roslagsbanan var jag på jobbet Kl. 07.40. har sinnesjukt mycket på jobbet nu så det var full fokus hela dagen, med telefonmöten, bokning av t-banekampanjer, produktion av material, kostnadsberäkningar och en massa annat. Lämnade jobbet vid 18 ungefär, hemma strax efter 19. Hade ångest över att jag inte hann träna i dag heller.

Åt, tog mig ett bad och helt plötsligt ringde det på dörren. Mycket konstigt. Man kan liksom inte komma in genom min port om ingen öppnar inifrån eller om man har nyckel. Jag kikade ut genom nyckelhålet. Utanför min dörr stod en lång, smal man med långt lockigt hår och med en flint på hjässan. Jag öppnade lite försiktigt. Han hade varit där flera gånger innan på dagen och ringt på. Öhh, brukar inte folk vanligtvis jobba på dagarna? Vad vill du? frågade jag, för han såg inte alls ut att vilja mig något väl. Han ville kolla på min lägenhet och hade även ringt flera gånger till mig påstod han. NEJ, det hade han inte gjort. Aldrig i mitt liv att jag skulle släppa in en okänd läskig man i min lägenhet. Du får inte komma in svarade jag. Du får ringa och boka tid och INTE komma kl. 20.30 en kväll och bara ringa på dörren. Han förstod verkligen ingenting och hade hundra frågor hur lägenheten såg ut. Jag beskrev den lite fort och sa att han faktiskt får ringa mig i morgon. Det var första gången jag var sjukt otrevlig mot en okänd människa tror jag, Men vad fan trodde han? Han kunde ju kommit in, slagit ner mig och gjort vad fan som helst. Aldrig i mitt liv. Pucko! Jag ser inte fram emot hans samtal i morgon och framför allt inte när han ska komma och kolla på lägenheten.

Tog mig till kattens gränd, har precis gjort ett utskick till min syster och nu hänger jag i den bästa soffan. Dags för sängen snart, min klocka ringer nämligen kl. 5.15 i morgon. 6.21 går tåget mot Jönköping och månadsmöte med marknad. Sista månadsmötet för mig. Avtackning på schemat, jag som har så svårt för avsked. Typiskt.

/Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar