onsdag 13 januari 2010

tjuvlyssnat.

det händer grejer mellan alvesta och stockholm. hamnade bredvid en kille på tåget som var en si så där 16-18 år. han var trevlig till en början och började småprata med mig. han messade samtidigt med "älskling" och skrev att han redan saknade henne... jag råkade se lite sådär. efter ett tag tog han upp telefonen och började messa som en tok, ringde några andra samtal, så jag fick inte rikigt ihop storyn. för han sa två gånger i rad efter att han la på, saknar dig, och jag fick inte uppfattningen att det var samma person han pratade med. då började sofias tankar spåra. men vi hade ju många timmar tillsammans då han sa att han oxå skulle till sthlm. mycket riktigt stämde lite av mina tankar. efter drygt en timma ringde han till "älskling" och sa till henne att det aldrig skulle funka mellan dom. han "skyllde" på att hon bodde där och han bodde här. på grund av avståndet skulle det inte funka. han förklarade för henne hur mycket han tyckte om henne MEN att han redan visste nu att det aldrig skulle hålla mellan dom. deja vu. vadå? gör avståndet att känslorna försvinner tänker jag då? hmmm? jaja, man tänker tydligen annorlunda i den frågan. efter mycket om och men avslutade de och han ringde vidare.... till en annan tjej, jag förstod det när han sa, "hallå donnan" när hon svarade. det andra han sa till henne var, "vet du vad jag är nu?....SINGEL" sen blev det dålig mottagning. han svor och hade sig. hon ringde tillbaka och han sa "ok, vi hörs senare". ALLT detta gjorde han faktiskt högt och tydligt på tåget, jag behövde inte ens tjuvlyssna. som grädde på moset avslutade han att byta namn på "älskling" till Nina. vilken jävla lirare alltså. stackars lilla Nina, jag hoppas innerligt att alla inte är som han. /s.

1 kommentar:

  1. Nicklas Rehnström13 januari 2010 kl. 22:08

    känner igen det där avståndssnacket, faktiskt så gör jag det. intressant teori, men känns mest som en dålig ursäkt och det grundar sig säkert i någonting helt annat egentligen, eller? spel för gallerierna, jo, jag tackar!

    SvaraRadera