tisdag 26 januari 2010

sore muscles.

Träningsvärk eller fördröjd muskelvärk, en förkortning DOMS, är den smärta i musklerna som ofta framträder 24-72 timmar efter fysiskt arbete och går generellt bort inom 2-3 dygn. tacka gudarna för detta. Detta brukar ske hos idrottare på alla nivåer. idrottare? det gillar jag att bli kallad för. Symtomen varierar från lätt ömhet till allvarlig och rörelsehindrande smärta. jag tror jag har blivit drabbad av det sistnämnda. Smärtan framträder tydligast cirka 48 timmar efter utförd aktivitet, och avtar sedan därefter. ännu en gång, tack! jag trodde det skulle bli lite bättre av att träna idag, men nu är det faktiskt bara värre. hur tusan ska det gå att boxas på torsdag, dallan kommer spöa skiten ut mig om jag inte blir lite bättre, förmodligen gör hon det ändå, men jag har ju iaf större chans om jag kan röra på mig tänker jag... jaja, så går det när man har varit en soffpotatis över jul och nyår. skönt att känna att man lever. /s.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar