tisdag 21 april 2009

JB-galavecka

denna vecka håller våra bergatroll på att producera filmer till JB-GALAN som kommer gå av stapeln den 15 maj. vi på medieprogrammet har det som en tradition att varje år anordna en filmgala där eleverna tävlar i olika kategorier. grymt imponerad av deras jobb. så kul att se alla så engagerade. ibland tror jag faktiskt att jag har världens roligaste jobb. 
en liten detalj i det hela är att den värsta perioden kommer nu. om 6 veckor på fredag står jag på borggården vid slottet och sparkar ut de små liven, antagligen med gråten i halsen som de övriga två åren. sån är jag, tänker jag. innan detta ska en hel del göras. jag ska faktiskt göra en myndighetsutövning vilket i sig inte alltid är så roligt. en si så där 100 betyg som sättas. detta innebär en hel del rättning och betygssamtal. samt att vi precis öppnat vår årliga psykologmottagning på arbetsrummet för eleverna i år 3 som har PANIK för allt som ska göras innan deadline. ok, det finns en del att göra, men belöningen kommer, en fin sådan. en resa till barca och ett långt sommarlov. jo man tackar. jag har världens bästa jobb.
/fröken

1 kommentar:

  1. alla dagar i veckan skulle jag hålla med men inte denna...segare dag får man leta efter. Men men...bara hoppas att morgondagen blir bättre!

    SvaraRadera