fredag 14 augusti 2009

tonåring.

det är var jag är tydligen. som en riktigt tonåring. iaf om nonno får avgöra. pappa frågade om jag ville ha en öl till maten, noel skrattade högt och ljudligt och sa att SOFIA INTE får dricka öl. hon är inte vuxen. vi skrattade och frågade vad jag var då. Såklart som en tonåring svarade han. Ok, men varför är jag inte vuxen då frågade jag. Han svarade "för du har litet huvud och har små smala armar". Iofs gillade jag hans svar. Sen förklarade han för mig att när jag får barn då kommer han se mig som vuxen. Alltså kommer jag förmodligen vara tonåring ett tag till och det gillar jag i så fall. ekvationen gick verkligen inte ihop för honom när jag sedan berättade att jag undervisade tonåringar i skolan. då undrade han vad fan jag snackade om. men jag lovar nonno att du ska få följa med till skolan och träffa riktigt tonåringar, då kommer du förmodligen tycka att jag är en riktig gammal tant efter det. är hemma hos mamma och pappa hela helgen. det är våran helg att ha judith. storebror noel är med denna gång oxå. så mysigt. judith har precis lärt sig att gå vilket vi alla är mycket glada för. plåtade tyra och douglas efter jobbet. antagligen det svåraste jobbet jag någonsin har gjort. när den ena kollade i kameran lackade den andra ut och tvärtom. och svårast var helt klart när hela familjen wallström/ernkrans skulle vara med. det alternativet gick bort väldigt fort. två söta syskon får NA:s hej baby nöja sig med. resultat kommer senare, det råder delade meningar om VILKET av de få korten som blev "bra" som ska vara med i tidningen. nu ska jag snart natta judith. som jag myser. /s.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar