torsdag 12 mars 2009

du är primadonnan i ditt eget liv.

tjo hej vilken dag jag har haft. livet känns verkligen totalt nattsvart för vissa förvirrade små själar. svårt att släppa det när man går hem bara. annars har jag varit sjukt produktiv idag. något som inte förekommer allt för ofta i den där stirriga miljön. 
läste en mycket intressant artikel på nätet idag. tyvärr var den rätt skrämmande, speciellt med tanke på många av de samtalen jag har haft idag...
så mina tjejer... tänk om tänk rätt. så fort det blir vår ökar tydligen antalet nya medlemmar på landets olika dejtningsajter. okey, vår och romantik hör ihop på något sätt. tyvärr har vi tjejer en förmåga att inte vara nöjda med våra liv innan vi har träffat någon att dela det med. men det är bara att inse tjejer att vi har blivit grundlurade sedan barnsben, prinsen kommer inte komma ridandes. låt inte drömmarna hindra dig från att leva fullt ut här och nu. det är du som har huvudrollen i ditt eget liv och endast du som kan vara med och påverka handlingen. att låta hela sitt liv kretsa kring någon annan är inte okey, en fara för ingen annan än sig själv. tänk om alla vi tjejer kunde lägga vår energi på att definiera vad den stora kärleken är istället och ägna vår tid åt våra egna intressen. då vet i alla fall jag många tjejer som skulle må betydligt mycket bättre. så tjejer, tänk om tänk rätt. 
ok killar, sorry, men jag tror faktiskt att detta är en tjejgrej. 
/fröken.

4 kommentarer:

  1. Bra fröken!
    /fröken

    SvaraRadera
  2. Väl skrivet, leva som man lär eller hur var det nu?

    Att fullfölja sina egna drömmar och leva ut sina intressen istället för följa med som ett bihang i någon annans livsresa håller jag med om till fullo. Låt sedan drömmarna och de egna intressena förenas med kärlekens väg, häri råder väl ingen konflikt, det är väl något som är förenligt om något?

    Saker och ting kommer nog aldrig och vara helt kristallklara med dig S och det är nog inte meningen heller...det var vår förra året också....

    SvaraRadera
  3. Givetvis råder det ingen konflikt i det du skriver. Om det är så det funkar är det väl det vackraste som finns....

    Nä, jag vill inte att allt ska vara kristallklart heller.... ;)

    Sanrt är det april månad...

    SvaraRadera
  4. Nej precis, ja absolut är det så!

    Nej du, det har jag mer än väl insett...o att en del frågor förblir obesvarade.

    Mm, onekligen! Fint det!

    SvaraRadera