tisdag 21 september 2010

kärlek vid första ögonkastet.

jag har precis hittat en ny fantastiskt duktig konstnär i mina ögon. michael kadaz heter han och är född 1980. jag såg på carolina gynnings blogg att hon hade ropat in en tavla av honom på en auktion och jag blev gensat väldigt nyfiken. buy less fuck more står det på tavlan, cool som tusan. här kan ni se den uppsatt hemma i hennes vardagsrum.

här är andra fina tavlor av honom.
Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

bilderna är hämtade från lauritz.com.

förstår ni att jag blev kär?
/S.

5 kommentarer:

  1. Hej Sofia kul att du tycker om konsten, Hör gärna av dig om du söker något i konst eller skulptur väg, www.kadaz.se



    MVH Michael Kadaz

    SvaraRadera
  2. Shit vilka fina tavlor!
    Jag som kollar Carolinas blogg jämt har missat dessa.. Hmm..!

    SvaraRadera
  3. Vet ni om att han bara plagierar andra konstnärers verk? Han gör exakta kopior av kända gatuartisternas verk och sen kladdar han lite färg på det hela och säljer det som sitt eget. Pinsamt. Googla lite på honom så ser ni bildbevisen innan ni kastar pengarna i sjön genom att köpa Kadaz fejk-konst.

    SvaraRadera
  4. Här kan ni se de fräcka orginalen och Kadaz färgkladdiga kopior:
    http://www.urbanartcore.eu/attribution-stencil-art-michael-kadaz/

    SvaraRadera
  5. http://www.svt.se/ug/lurades-kopa-forfalskningar-for-400-000-kronor

    SvaraRadera