söndag 19 september 2010

kärlek 2010-08-07

jeanette, liksom många av dina blivande elever har även jag med mig en fusklapp idag. men sitt ner och luta dig tillbaka, för nu är det jag som sätter betygen och håller i lektionen.

kära jeanette och christian.
av mig får ni mvg som det perfekta, kärleksfulla, levnadsglada, lyckliga och fina paret. jag är så genuint glad för er skull och det känns och syns ändå hit hur oerhört lyckliga ni är.

jeanette, i slutet av augusti 1998 möttes våga vägar då vi placerades i samma klass på alléskolan i hallsberg. sedan dess har du varit en av mina närmsta vänner och det är jag evigt tacksam för. det är få personer i min närhet som utstrålar en sådan värme, välvilja och öppenhet som du. här finns det inget annat betyg än mvg att sätta.ditt vacka leende kan få den mest bittra av människor att skina upp och du har förmågan att alltid få fram det bästa ur människor. det är också värt ett mvg, ett mvg plus till och med. med dig omkring sig mår man bra och känner sig trygg varför det inte är svårt att förstå att christian såg vilken diamant du låg och ruvande på när han en dag föll för dig, där på löpbandet, på ert gemensamma gym. det ska ni båda ha mvg för.

christian, jag är oerhört glad över att just nu blev jeanettes man. jag har känt dig i några år nu och för mig är du en varm, gästvänlig, rolig, glad och mycket godhjärtad person som man lätt tycker om. du är för mig utan tvekan värd ett mvg.

jag har jobbat som lärare i fyra år och satt betyg på hundratals elever. aldrig någonsin har jag satt så här många mvg:n. betygskriterierna för kärlek är som känt hårda och tuffa men ni gemensamt lyckades få ett betygssnitt likt läkare. det beror inte på att jag är en sån där "snäll" lärare, för det är jag inte. det beror på att det är just ni jeanette och christian jag talar om. det är vad jag kallar perfect match.
all kärlek och lycka till er mina älskade vänner.

Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket
Photobucket

tack mina fina vänner för att jag fick vara med på er oförglömliga dag!
/Sofia.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar