torsdag 29 april 2010

migrän

det är väl inte direkt det man önskar sig när man kommer hem. men tydligen får man inte allt som man önskar sig. för jag har migrän nu, ser konstigt och har ont i huvudet som fan. han knappt ligga still. ska ta en till citodon och försöka sova nu. jag antar att det beror på den sjuka åskan som var innan. det är det som är nackdelen med värmen. som ett litet barn låg jag och skakade i sängen. tur jag var och hämtade mitt objektiv efter att jag kommit med flyget från umeå, det var iaf grymt. :) /sofia.

2 kommentarer:

  1. Usch och fy vad hemskt!
    Har också problem med migränanfall då och då. Citodon biter inte på mig överhuvud taget.Det bästa man kan göra är att lägga sig och vila i ett mörkt rum, ta eeze eller zomig i rekommenderad dos hoppas på att attacken avbryts. Ibland kan det hjälpa lite om man dricker något med koffein i. Grönt te är nyttigare och bättre än kaffe ifall man behöver sova och vila upp sig.
    Hoppas att du slipper migrän i fortsättningen, men för säkerhets skull kan jag rekommendera att du går iväg till apoteket och köper receptfria eeze eller zomig.

    Mia Stina

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket för tipset! :)

    SvaraRadera