fredag 16 april 2010

grymt var ordet.

otur visste jag redan att jag hade. men inte att jag hade sån här otur. det måste väl snart ha nått sin topp? vulkanen på island stoppade våran palma-resa igår. vårat plan var det första de ställde in. hade vi haft avgång 40 minuter innan hade vi förmodligen varit nere i palma nu. som sagt, grymt var ordet. vi har bokat om resan tills på söndag, men jag vågar knappt ens hoppas på att vi får flyga då. det återstår att se helt enkelt. efter att ha fått lite perspektiv på det hela har jag ju iaf ett hem att åka till. jag är inte speciellt avundsjuk på ex min fina vän sofia som sitter fast på island. hoppas hon tar sig hem med båt eller att planen börjar gå därifrån snart. däremot hade jag gärna fastnat på palma några dagar till, det hade inte varit hela världen. nu sitter jag och jobbar IGEN, jag som trodde jag skulle göra något helt annat idag. typiskt mig att tro att det för en gångs skull skulle bli lite roligt. /S.

2 kommentarer:

  1. Naturens krafter är en kraft vi människor inte kan rå på hur gärna vi än vill att det ska gå. Det är bara för dig och din fina tjej (läs väninna) att ta nya tag, ni kanske trots allt kommer till prag. men nej, ni skulle till palma du och din fina alma. hoppas solen kan värma era kroppar och ge er lite lycka som ni sedan med fina smycken kan smycka ut, tänk där finns ett lyckligt slut till slut.

    SvaraRadera