måndag 4 oktober 2010

mindre bra dag.

det finns bra dagar sen finns det även mindre bra dagar. idag har jag haft en mindre bra dag. en jävla skit dag helt enkelt. trött som ett kolli i morse när jag vaknade, lämnade lägenheten strax efter sju. var på jobbet efter en timma, sätter mig i telefonmöte och sätter på datorn. öppnar inboxen, ser hur mailen väller in, datorn dör. startar om den, hänger sig hundra gånger. minst. försöker spara VIKTIGA dokument som ligger på skrivbordet. misslyckas. går till IT-teknikern, han säger att jag kan lugna ner mig, förmodligen såg han tårarna i ögonen och hörde gråten i halsen, han påstod att han kunde spara de VIKTIGA dokumenten som låg på skrivbordet. allt som låg på D: skulle sparas och det innefattade även skrivbordet talade han om klart och tydligt. han bad mig komma tillbaka om 5 timmar och hämta datorn. 5 timmar?!?! antingen jobbar de sjukt sakta eller så har de förbannat mkt tryck på supporten. hur mkt kan de ha att göra tänker jag. hur som helst fick jag låna en dator så länge. dock utan de program som jag oftast använder så det gick väl sådär bra. men jag lyckades iaf beta av några mail och telefonsamtal. vid fyra fick jag tillbaka datorn. UTAN de dokument som han hade lovat skulle finnas kvar. TACK IT-tekniker, verkligen tack. jag som hade så lite att göra fick nu äntligen ngt att göra. eller inte. nu är kl. 19.30 och jag satte mig precis på tåget hem och jag är fortfarande inte klar med allt jag faktiskt måste göra innan i morgon. en jävla skit dag helt enkelt.

nu längtar jag mer än i går och på mycket länge.

dagens insikt: gör backup ofta, ofta och ofta.

/sofia.

2 kommentarer:

  1. Byt jobb för helvete! Annars bombar jag skiten och tar 15 år i fängelse. Du är för fan inte börs VD. Nu jävlar blir jag förbannad på riktigt. Det här inte ok. Du är 27 år och 362 dagar, då jobbar man inte på detta viset om man inte har lön som omstätts i arbetstiden och det har du inte. Punkt Slut.

    Wisemens wisedom.

    SvaraRadera
  2. Satan vilka kloka ord! Lyssna och lyd Sofia!!!Punkt slut.
    //Wisesweggi

    SvaraRadera