måndag 23 november 2009

svininfluensan A(H1N1)

det har verkligen skrivit spaltmeter om detta i tidningarna och faktiskt överallt. så ska jag inte vara sämre. det började som mest i somras och skrämde upp folk. svininfluensan var som bortblåst en sväng när allas vår anna anka började visa sig i svenskarnas tv-ruta och upprörde många med hennes något annorlunda åsikter. bra jobbat anna, du är verkligen ett mediafenomen. du vet precis hur vi svenskar fungerar. men när svenska hollywood fruar slutades sändas så var svininfluensan tillbaka och nu diskuterades endast vaccinet som alla väntade på. ok, vaccinet kom om nu skriver alla om hur JÄVLA ont det gör att ta sprutan, vad som egentligen är i vaccinet, hur sjuk man blir efteråt, vilka köer det är och så vidare. förmodligen kommer vi inte börja gå baklänges (det vore för övrigt rätt fränt) och att ha ont i armen och få lite feber har ingen dött av. däremot finns det faktiskt de som har dött av svininfluensan. ta sprutan eller var ego och skit i att göra det. men sluta klaga. varje dag sedan man började vaccinera svenskarna har jag möts av diverse olika statusuppdateringar på facebook när jag loggat in. summan i uppdateringarna har varit att man fått stått länge i kö, att man har fått ont i armen eller känt sig hängig. Ok, trist men för fan... Var lite glada över att vi bor i ett land där man väljer att vaccinera alla som vill helt gratis.. Hos mig får ni verkligen ingen SYMPATI! SKÄMMES på oss svenskar! jag tog sprutan i fredags och visst, jag har känt det i armen. men värre smärta har jag ju haft i mitt liv. over and out. /s.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar