tisdag 10 november 2009

jag i ett nötskal.

i alla fall om man ska tro på västerländsk astrologi. tydligen så är det så här förstår ni mina vänner. vågen är glad, charmerande och vänlig. vågar är sällskapliga och är lätta att ha att göra med. de anpassar sig bra till olika miljöer och situationer och känns ofta harmonisk och avslappnad. de är mycket måna om sina nära och kära. vågen är inte känd för att kunna fatta snabba beslut, vad det än gäller. de måste alltid väga för och emot och det leder ofta till beslutsångest. NO SHIT?!?!?!?! det har jag aldrig märkt. jag vet ju inte ens vad jag ska äta för mat om det finns fler än en rätt att välja på… vågar tycker inte om ensamhet utan söker sig ständigt till sällskap där de får känna gemenskap och samhörighet. de flesta vågar har en välutvecklad känsla för färg och form, och uppskattar det vackra och sköna i tillvaron. man finner många framgångsrika fotografer, skådespelare, musiker, konstnärer och designer i tecknet. vågar är en mycket kreativ person och har lätt för att se saker och ting i olika synvinklar. det gör de till en ypperlig problemlösare på företag. de fungerar också bäst om de får jobba i grupp. exempel på yrken kan vara marknadsförare, designer, jurist, rådgivare, advokat, försäljare, arkitekt, inredare. vågens strävan efter att alltid vara omtyckt och tillmötesgående kan resultera i en tendens att hellre ta till små vita lögner framför att riskera bråk och motsättningar. eller också kanske vågen utvecklar en manipulativ läggning och lär sig att ta initiativ på ett sådant sätt att andra överhuvudtaget inte märker att något initiativ har tagits. list och smidighet hör tecknet till, liksom charm och anpassningsförmåga. oj, det låter ju inte så värst trevligt, en slug jävel helt enkelt?!? :/ vågarna har ett stort behov av ömhet och kärlek. det gör att de sällan är ensam i sitt liv. utan en partner känner de sig lite ofullständiga, de behöver någon vid sin sida att bolla sina tankar med. gör inte de flesta det?!?!? tur att man har många vänner då tänker jag…. vågarna är romantiska, barnkära och mycket generösa och fantasifulla i ett förhållande. NÄHÄ, är jag? med tanke på min gränslösa kärlek till alla mina syskonbarn kan jag inte ens föreställa mig kärleken till mina egna barn, knasig tanke faktiskt. vågarnas barn eller kommande barn kommer lätt bli lite bortskämda, eftersom de vill ge dem allt och lite till. (oppp, men det vill väl alla?!?! ) vågar är snälla och ärliga människor som är kärleksfulla och lätta att älska. planet: venus symbol: skalor som betyder balans, beställning och rättvisa - håller inte riktigt med om det, jag är inte sosse färg: rosa, blå, lavendel - what? det är de enda färger jag tagit ett beslut om att jag inte gillar tursiffror: 6 & 9 - 9 stämmer mycket väl, andra plats 7 & 11, som sagt lite svårt att bestämma mig växter/blommor: syren - luktar kanske gott men nä, tulpaner är mina finaste. stenar: safir - den vet jag knappt hur det ser ut och det intresserar mig inte heller metall: koppar - där ser man... tarotkort: måttligheten motto: jag väger - jag älskar - what? nyckelord: balans element: luft turdag: fredag - sofia gillar freeeedagsmys. kvalitet: ledande polaritet: positiv - känns bättre än negativ faktiskt. positiva drag: behaglig, romantisk, vänlig, diplomatisk - det låter ju fint. negativa drag: flirtig, vankelmodig - wihihihih, inga kommentarer faktiskt, ska tänka på saken. människokroppen: diafragma , ryggrad - ehhh, jaha... kinesiskt djurmotstycke: hund - jag gillar ju "vanliga" hundar i alla fall. där ser man! nu ska jag städa lite och vänta på ett stulet flygplan som tydligen ska landa på behrn arena inom kort. P&K! /sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar