torsdag 3 februari 2011

24 - det får mig att gråta.

som känt gråter jag ofta. jag bara är sådan. jag gråter av alla möjliga olika anledningar. ett tag grät jag varje kväll när jag skulle gå och lägga mig. Utan anledning. trodde jag.

nu gråter jag när jag ser på något på teven som är känslosamt. egentligen vad som helst. känslosamt för mig. för känslor är personligt. det kan vara någon gala av något slag. så ska det låta för att jag tycker de är så duktiga och för att det är så mycket glädje och på något sätt bubblar det liksom över hos mig då. eller ja, egentligen precis vad som helst.

jag gråter även ibland på grund av att mina syskonbarn är helt fantastiska. sist var det nog när judith hade lärt sig att dricka själv.

jag kan gråta när jag är arg. Arg så in i helvete. jag blir sällan det längre, men det kan hända.

gråter gör jag också när jag har ont i hjärtat. det var länge sedan nu och jag hoppas det dröjer länge innan jag tvingas uppleva det igen.

/S.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar