tisdag 9 februari 2010

norrturné.

har varit ute på norrlandsturné igen och jag är inte klar för veckan. i morgon ska jag fortsätta till sundsvall. är bara hemma och vänder i princip. var i umeå i måndags och skellefteå idag. kom precis hem från arlanda och i morgon vid 8 går planet igen. önskvärt vore ju om det gick plan från Skellefteå till Sundsvall, men icke. jag har iofs inhandlat en fin vit iPhone på min resa till umeå så den trippen har ju varit något alldeles extra bra just den här gånger. dock ett STORT minus för att min dator gick sönder precis när jag skulle starta telefonen. det var ett BIG NO NO! Ni vet när man är så där sjuuukt ivrig att få igång sin tekniska pryl och så inser man att det liksom inte går på grund av att man är beroende av sin dator, som då är trasig. det kliiiade sjukt mycket i mina fingrar. den bara låg där, fin och vit och supersugen på att få bli igångstartad. typiskt. men jag hade tur, min kollega var i rummet brevid och kunde hjälpa en ivrig liten fröken. nu är det dags för sängen, ska testa en cool apps så i morgon kommer jag förmodligen vakna som en ny människa. :) /S

2 kommentarer:

  1. Pojken i glaskulan.10 februari 2010 kl. 11:39

    Dagbok från en parkbänk.

    Det har varit en lång dag, en konstig dag. Gjorde den smidiga saken att dricka kopiösa mängder alkohol igår, mängder jag i normala fall tål utan problem, det var bara det att jag denna gång lät strupen lena till utan att ha avnjutit någon bit mat på 13 timmar. Det kära läsare, satte sina spår i min fagra pojkkropp.

    Lämnade in vid midnatt, tog en taxi hem. Den efterföljande, avslutande sträckan på cykel hade kunnat innebära slutet för min tid på vår moder jord. En väldigt vinglig färd i hög fart slutade med ett kraftigt fall mot marken, som tur var lyckades jag med en snabb manöver styra cykeln mot något mjukare breddgrader, nämligen en grönskande bit gräs utanför ett utav ortens respektabla ålderdomshem.

    Fallet var tungt men jag reste mig ändå rätt snabbt, tog fallet med fattning och cyklade hem. Där, i en stor men ganska medioker dubbelsäng slutade min kväll. Den fick ett abrupt slut.

    Denna söndag har jag mått så dåligt att jag en stund trodde att där inte fanns någon morgondag. Jag kan med en stor portion ärlighet erkänna att jag aldrig under mina år haft en värre "hang-over".

    Som tur var lyftes hela denna minst sagt hemska och fortfarande jobbiga dag upp av ett besök i bodegan. Vi såg Sverige-Ukraina på kinesisk television. Vi förstod ingenting men helt klart upplevde vi där ett utav de konstigaste moment vi skådat inom televisionens historia. Där satt progamledaren iförd en svensk matchtröja med tillhörande keps. Allt i ett i Kina uppenbarligen fungerande koncept. De där små satarna i öst upphör aldrig att förvåna.

    Annars var aftonen i tv-soffan tung, precis som min dag. Två tunga och mindre välrenommerade avstamp i den svenska idrottshistorien gjordes och ibland ställer man sig frågan, är vissa av dessa aktörer, dessa vårat lands förebilder och pionjärer värda att bära den där tröjan? Just då kände jag att de var lika lite värdiga bärare av landets färger som jag var av den kalla jägern med tillhörande virke och is.

    En minst sagt konstig jämförelse säger ni. Jag säger så här, äter man inte ordentligt och laddar upp på rätt sätt inför ett kalas av den digniteten, så är man inte värd den stolthet och ära det innebär att njuta av en iskall jäger, så enkelt är det. Min kropp svarade heller inte på rätt sätt, på det sätt den brukar när den får ta del av denna magiska dryck. Den stötte ifrån och skapade inuti mig konturerna av en instabil medelålders man i sina sämsta stunder.

    Nu sitter jag här många timmar senare och har fortfarande inte återhämtat mig till fullo. Däremot början kroppen nu att återge mig delar av den respekt den bara för några dagar sen visade för mig.

    Den har nu fått njuta av en fläskfilépasta av yppersta klass och då kan även den mest arga av magsäckar skina upp i ett leende stort som hela NordNorges valfångst under en säsong. Nu väntar sängen och några timmars välbehövlig sömn innan skrivbordet åter kallar på ens uppmärksamhet. Godnatt kära läsare.

    Du har precis läst ett urdrag ur boken Dagbok från en parkbänk av och med J.A. Du kan köpa boken som pocket eller som ljudbok på:

    http://www.basra.org/

    SvaraRadera
  2. Ojojoj, aldrig funderat på att starta en egen blogg? ;)

    SvaraRadera